• Forside
  • Our apps
    • Muld
    • Whodunit
    • Løb i tiden
    • Demokrati Team
    • Assistens Kirkegård
    • Videnskabsteatret
LUCUS
English

Vectory!

Beskrivelse
  • Hvad
  • Hvor
  • Baggrund

"Vectory!" er et undervisningsspil til telefoner og tablets. Spilleren bliver introduceret til vektorregning gennem forskellige funktioner, hvor de skal tænke logisk og matematisk for at komme i mål.

“Vectory” er rettet mod gymnasieelever, men kan spilles af alle. I spillet introducerer vi ti forskellige funktioner, som fokuserer på ti forskellige område indenfor vektorregning. Spilleren bliver introduceret til begreberne i rummet (3D) såvel som i planet (2D).

Vectory er et puzzle spil, så hver bane skal løses ved hjælp af logik eller tålmodighed. Spilleren bliver eksempelvis introduceret til subtraktion, da nogle puzzles skal løses ved at trække to vektorer fra hinanden.

Hver bane har en eller flere opgaver, der skal løses. Disse opgaver kan være typiske matematiske opgaver, som at finde prikproduktet mellem to vektorer, eller det kunne være en mere fri opgave, hvor man ved hjælp af funktionerne skal navigere til et mål. Ud over at gennemføre de enkelte baner kan man også samle ekstra point ved at klare yderligere opgaver, som kræver, at man tænker sig om en ekstra gang.

Banerne i spillet bliver gradvist sværere i takt med, at man bliver suget ind i Vectorys matematiske univers. Når man lægger spillet fra sig, sidder man tilbage med en viden, der kan genbruges, ikke kun til eksamen, men også i det virkelige liv.

Spillet og indholdet er blevet til, i samarbejde med Palle Veje Rasmussen, der er underviser på Ørestads Gymnasium. Spillet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet, og vil kunne bruges som et supplement til matematikundervisningen i gymnasiet eller som tidlig introduktion til folkeskoleelever, som er nysgerrige.

Måske er du også interesseret i

Muld

Design, Læring, Spil

Assistens Kirkegård

Læring, Lokationsbaseret, Spil

Videnskabsteatret

Læring, Spil

Whodunit

Design, Læring

Dyr i sø

Design, Læring

Sabotage

Design, Læring, Lokationsbaseret, Spil
Wiloke

Kompagnistræde 16, 3. 1208 København
contact@lucus.dk

Vores Koncepter

  • Hvad er lokationsbaserede spil?
  • Spil og interaktion

Seneste Tweets

RT @mortenbrunbjerg Had so much fun directing voice acting today with wonderful actress @DitlevsenSara and @fabulagames. All breathing life in the script I developed with @LucusGames. pic.twitter.com/iIt2o6xkYd

About 4 years ago from LUCUS's Twitter

RT @stepinbooks Step In Books wishes nominees for #Spilprisen the best of luck! #Mur was nominated for #BestVisuals, but in sympathy with #LUCUS, we have decided to decline. LUCUS applied with #Muld for best #EducationalGame that was then canceled without further notice. #dkgame #indiegame

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

RT @akselkoie So proud of this game! Excellent interactive story by @mortenbrunbjerg, fun acting, excellent score very @MEnnioMorricone-like: man choir, harps and strings! And the game isn't bad either #madewithunity #runchat #dkgame Make running fun! Get it here: itunes.apple.com/us/app/runta… twitter.com/runtales/statu…

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

Så er det #december! 🎄 #dkgame #cphftw #indiegame #educational #learningthroughplay #gamedev #indiedev #farming pic.twitter.com/L5tOTu0OK7

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

It’s Friday! And we are celebrating that our #educational #dkgame MULD has great new features! Enjoy the weekend :) #learningthroughplay pic.twitter.com/Vm6Bxn8YPk

About 6 years ago from LUCUS's Twitter

COPYRIGHT © 2022 LUCUS ApS. ALLE RETTIGHEDER FORBEHOLDES