• Forside
  • Our apps
    • Muld
    • Whodunit
    • Løb i tiden
    • Demokrati Team
    • Assistens Kirkegård
    • Videnskabsteatret
LUCUS
English

Sabotage

Beskrivelse
  • Hvad
  • Hvor
  • Baggrund

SABOTER STEVNSFORTET!

“Sabotage” spilles på Koldkrigsmuseum Stevnsfort, og sætter spilleren i rollen som polsk spion på hemmelig mission for at uskadeliggøre fortet. For at fuldføre missionen, skal man sabotere tre specifikke installationer, inden næste vagtpatrulje går sin runde på området.

"Sabotage" foregår på Stevnsfortet, som var en vigtig brik i det danske forsvar under Den Kolde Krig. Gennem spillets fortælles der både om denne højspændte, historiske epoke og om fortets operationelle logik og installationer.

Spillet begynder med at spilleren får en briefing på både polsk og dansk. Derpå ser man en række slørede fotos, der viser, hvad man skal sætte ud af spil. Det, at fotografierne er slørede gør, at spilleren både skal bruge telefonens skærm og samtidig selv orientere sig visuelt i landskabet for at finde de rette mål.

Det var en pointe for os, at sørge for at spillerne så op fra skærmen og så det spændende, menneskeskabte landskab med siloer, containere med affyringsknapper, kanoner og radarer. Således er det op til spillerne, at udpege de mål de mener, er de rigtige. Herefter tager spillet over, og lader spillerne vide, om de vælger de essentielle - og dermed rigtige - installationer.

For at kunne bringe spilleren så meget som muligt ind i rollen som polsk mesterspion, rådførte vi os med en tidligere officer i den polske hær. Han hjalp os meget - ikke mindst ved at lægge polsk stemme til lydsiden af spillet!

Grafik: Sune Elskær & Tor Fruergaard Lyd: Jess Wolfsberg og LUCUS Udvikling: Adapt

Produceret til Østsjællands Museum af LUCUS

Måske er du også interesseret i

Muld

Design, Læring, Spil

Assistens Kirkegård

Læring, Lokationsbaseret, Spil

Videnskabsteatret

Læring, Spil

Vectory!

Læring, Spil

Whodunit

Design, Læring

Dyr i sø

Design, Læring
Wiloke

Kompagnistræde 16, 3. 1208 København
contact@lucus.dk

Vores Koncepter

  • Hvad er lokationsbaserede spil?
  • Spil og interaktion

Seneste Tweets

RT @mortenbrunbjerg Had so much fun directing voice acting today with wonderful actress @DitlevsenSara and @fabulagames. All breathing life in the script I developed with @LucusGames. pic.twitter.com/iIt2o6xkYd

About 4 years ago from LUCUS's Twitter

RT @stepinbooks Step In Books wishes nominees for #Spilprisen the best of luck! #Mur was nominated for #BestVisuals, but in sympathy with #LUCUS, we have decided to decline. LUCUS applied with #Muld for best #EducationalGame that was then canceled without further notice. #dkgame #indiegame

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

RT @akselkoie So proud of this game! Excellent interactive story by @mortenbrunbjerg, fun acting, excellent score very @MEnnioMorricone-like: man choir, harps and strings! And the game isn't bad either #madewithunity #runchat #dkgame Make running fun! Get it here: itunes.apple.com/us/app/runta… twitter.com/runtales/statu…

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

Så er det #december! 🎄 #dkgame #cphftw #indiegame #educational #learningthroughplay #gamedev #indiedev #farming pic.twitter.com/L5tOTu0OK7

About 5 years ago from LUCUS's Twitter

It’s Friday! And we are celebrating that our #educational #dkgame MULD has great new features! Enjoy the weekend :) #learningthroughplay pic.twitter.com/Vm6Bxn8YPk

About 6 years ago from LUCUS's Twitter

COPYRIGHT © 2022 LUCUS ApS. ALLE RETTIGHEDER FORBEHOLDES